▪ برخی از مردان از صمیمیت زیاد دوری میکنند
بعضی مردان برای خودداری از ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی به خیانت متوسل می شوند. صمیمیت آنها را می ترساند ، پس آنها خود را از نامزد یا همسرشان بوسیله خیانت کردن به آنها دور می سازند. آنها نمی خواهند که هیچگاه به طور کامل متعلق به کسی باشند و از ایجاد درگیری ذهنی و عاطفی با یک نفر دوری میکنند.
▪ برخی از مردان اشتیاق زیاد به ایجاد صمیمیت دارند
از طرف دیگر درست برعکس مردان گروه اول این مردان که در این گروه جای می گیرند به دنبال صمیمیت و پر کردن نیاز عاطفی شان بیرون از رابطه ای که درگیر آن هستند می باشند. طبق گفته متخصص روابط ج.ن.س.ی امیلی مورس بعضی زوج ها مدتی از هم جدا می مانند و زیاد با هم رابطه ندارند و صمیمیت زیادی بینشان دیده نمی شود. آنچه اتفاق می افتد این است که مردان به دنبال راهی ساده تر برای حل این مشکل هستند؛ آنها به جای اینکه با نامزد یا همسرشان در این مورد صحبت کرده و به توافق برسند دست به خیانت میزنند.
▪ برخی از مردان در ماه عسل شان خیانت میکنند
خودتان می دانید که چطور می شود از ابتدا زیاد یکدیگر را نشناخت. اما بعد از مدتی ، خیلی مسائل راحت تر می شود. که مسئله بدی نیست. بعضی مردان به دنبال یک ماه عسل عاشقانه هستند و وقتی آن را در همسرشان پیدا نمیکنند متوسل به راهی دیگر می شوند.
▪ مردانی که نیاز به کنترل دارند
دکتر سالتز می گویند بعضی مردان بیوفا هستند پس باید آنها را با قدرتی بیش از معمول در رابطه کنترل کرد ، و مراقب بود تا به خیانت روی نیاورند.
▪ مردانی که اراده ضعیفی دارند
مورس می گوید بعضی مردان دارای قدرت اراده ای ضعیفی هستند. آنها بسادگی درگیری یک خیانت ج.ن.س.ی می شوند تنها بخاطر اینکه فرصتش برایشان پیش می آید. آنقدر قدرت اراده ندارند که به آن موقعیت نه بگویند.
▪ برخی از مردان خیانت را تکرار میکنند
به گفته دکتر سالتز هر خیانتکاری کارش را دوباره تکرار میکند اما ممکن است استثنا هم وجود داشته باشد تنها اگر بعد از خیانت اولیه خود پشیمان شده و از خودشان و نیروی اراده شان مراقبت کنند تا دوباره خیانت نکنند.
▪ مردانی که تنوع طلبند
بعضی مردان خیانت میکنند تنها به این دلیل که زنی که با آنهاست را عاشقانه دوست دارند. مردان ادعا میکنند که تنها به این خاطر خیانت میکنند که تنوع را دوست دارند. اما دوست دارند در رابطه ای که هستند خوشحال و خوشبخت باشند. البته این بهانه مسخره ای است.